Mei 2026

Gepubliceerd op 7 mei 2026 om 22:34

De laatste les, voor nu, in Roden hebben we gevierd met het maken van cupcakes. En ze waren toch lekker!🧁

De leerlingen in Eelde zijn vandaag gestart met het project 'Red de Groninger boon'. Gronings erfgoed, de Strogele Groninger. Eén van de bonen die samen met 90 andere scholen en BSO's vermeerderd gaan worden. Zo willen we samen voorkomen dat deze rassen uitsterven.

Experimenteren met agamograph op de ISK. Van twee tekeningen een 'bewegend' beeld maken. Dit ga ik verder uitwerken!

Moe maar voldaan kijk ik terug op een hele drukke week. Deze mocht ik afsluiten met workshops op SWS de Humstee in Oldekerk. Alle groepen kregen twee keer de afgelopen weken kunstlessen van mij. Dit resulteerde in een prachtig groot kunstwerk van alle werkjes van alle leerlingen samen. Leuke, warme, gezellige school!

Tijdens de week van de schooltuin werd er ook hard gewerkt door de kinderen in Eelde en in Roden. De leerlingen van groepen 5 van IKC de Westerburcht wroeten in de aarde op zoek naar radijs. Daarbij kregen ze een les over bestuiving. De kinderen van OBS de Tandem in Roden kregen een wroet, ruik, proef les. Pesto maken van het loof van radijs, oogsten van sla en radijs, icetea met fruit. Een drukke maar waardevolle dag.

Les druktechnieken op de ISK vorige week. Prachtige werkjes ontstonden. Eerst moesten de leerlingen een mooie afbeelding zoeken of zelf een afbeelding tekenen. Deze afbeelding namen ze over op karton. Door hard te krassen in het karton ontstonden er kleine gleufjes waar geen inkt in kon komen.

De hele dag workshops gegeven in Oldehove. Alle leerlingen van SWS De Humstee hebben vandaag mogen kleien. De kleuters hebben een zelfportretje gemaakt, groep 3 tot en met 6 hebben zichzelf van klei gemaakt in een sporthouding en de leerlingen van groep 7 en 8 hebben een kamer gemaakt waar ze zelf een rol in spelen. Over twee weken gaan we alle kunstwerken samenvoegen tot een heel groot kunstwerk.

Een nieuwe workshopronde is gestart in Roden. Samen met Fitgaaf! verzorg ik op OBS de Tandem een leuk programma in de moestuin. De eerste oogst is binnen, heerlijke radijsjes en spinazie. Ook gezond eten hoort daarbij. Vandaag hebben de kinderen een gezonde smoothie gemaakt en gezonde pannenkoeken gebakken. Niet helemaal gelukt, maar wel lekker.


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.